پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183521
نفت بازهم ارزان خواهد شد
تاریخ انتشار : 1394/08/17 14:56:17
نمایش : 998
نماينده کويت در اوپک گفت: توليد نفت توسط کشورهاي خاورميانه شدت گرفته است و تا زماني که توازان به بازار نفت بر نگردد، شاهد روند نزولي قيمت نفت خواهيم بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انتظار مي رود روند پيشي گرفتن عرضه از تقاضاي نفت و به دنبال آن اشباع بازار جهاني نفت تا ۵ سال ديگر تداوم داشته باشد.

براساس گفته «محمد الشتي» نماينده کويت در اوپک، توليد نفت توسط کشورهاي خاورميانه شدت گرفته است و تا زماني که توازان به بازار نفت برنگردد، شاهد روند نزولي قيمت نفت خواهيم بود.

اين مقام کويتي به اين نکته نيز اشاره کرد که توليد نفت عراق در ماه ژوئن به ۴.۴ ميليون بشکه در روز رسيد که به عنوان رکوردي جديد براي اين کشور محسوب مي شود، همچنين قرار است جمهوري اسلامي ايران با رفع تحريم‌ها به فاصله يک هفته ظرفيت توليد خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزايش دهد و با گذشت ۶ ماه يک ميليون بشکه به چرخه توليد نفت اين کشور افزوده شود.

در ادامه اين مقام کويتي گفت: با روند فعلي تقاضا، مازاد عرضه، کاهش نخواهد يافت و تاثير آن بر روي روند نزولي قيمت جهاني نفت خواهدبود.

در پايان «محمد الشتي» به اين نکته اشاره کرد که نابساماني‌هاي ژئوپولتيکي و کاهش توليد نفت به دليل تنزل سرمايه گذاري ۳۰ درصدي شرکت‌هاي انرژي مي تواند به رشد قيمت نفت کمک کند.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html